fredag den 20. januar 2012

Status på projekter

Se hvor fint det går fremad med tunika/kjolen.




Nu holder jeg lige en pause fra det projekt, for det er meningen at jeg skal hækle på det i bussen, når vi skal på skiferie, og så er det jo ikke så smart, hvis jeg næsten er færdig med det.

Jeg kom så lige til at hækle en hue igår. Den store af drengene spurgte om ikke jeg ville hækle en til ham, så vuptig havde jeg hæklet min første hue, med mine nye hæklefærdigheder.


Idag ville jeg også prøve noget nyt. Jeg har længe haft stof liggende til bluser. Jeg har endda klippet det ud, så det var klar. Og idag blev det så tryllet om til bluser. En kortærmet til den lille, og en langærmet til hver af drengene. Yes.



Jeg mangler bare at sy kanten ved halsen på. Håber at jeg bliver færdig i aften, så drengene kan få bluserne på til fødselsdag i morgen.


2 kommentarer:

  1. Det er en rigtig fin tunika :) hvordan er den lavet?

    SvarSlet
  2. Jeg har fulgt opskriften, som lutter idyl har lavet. Jeg startede med at hækle rib og samle den. Jeg har en lidt længere rib end hende, da jeg er lidt større. Det er forstykket jeg er ved at hækle, men har vist for lidt masker, så jeg vil hækle noget mellem for og bagstykke. Jeg er hjem også rundere, så det er ok.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...